Jak prowadzić social media marketing?

Tego typu promocją opierająca się na Social Mediach, czyli wszelkich platformach społecznościowych jest nowatorską formą reklamy w sieci, która zdobywa z dnia na dzień coraz szersze uznanie. Jeszcze kilka lat temu portale społecznościowe na świecie były raczej zjawiskiem raczkującym, a w przypadku polskiego podwórka w zasadzie poza portalem fotka.pl nie było większego gracza na rynku. W ciągu jednak kilku lat wybuchł istny boom na tego typu projekty, a w samej Polsce pojawił się rodzimy gigant, czyli Nasza-Klasa, oraz weszły na rynek znane światowe marki typu FaceBook, MySpace, Twitter, czy YouTube, który w dużym stopniu jest portalem stricte społecznościowym.

Jak prowadzić konto Social Media?

Obecnie praktycznie każdy użytkownik Internetu w naszym kraju posiada przynajmniej jedno konto na wyżej wymienionych portalach i czynnie z niego korzysta. Wykorzystują to agencje reklamowe organizują liczne promocje, tworząc oficjalne konta promowanych produktów, oraz osób, a także przez platformy tych portali pragną dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Te wszystkie działania wchodzą właśnie w skład Social Media Marketingu, który, mimo, że powstał dosłownie chwilkę temu, to już wykształcił odpowiednią kadrę i personel w agencjach reklamy, odpowiedzialny tylko za tą sferę e-promocja, a nawet powstają już firmy, które tylko i wyłącznie na tym zagadnieniu skupiają swoją działalność.

Promocja w tym segmencie następuje wielofazowo. Na przykładzie FaceBook-a chodzi o to, by do założonego, oficjalnego promującego coś lub kogoś konta przyciągnąć jak najwięcej użytkowników poprzez publikacje odpowiednich materiałów, oraz właściwe zarządzanie kontem. Przykładem mogą być e-konkursy z nagrodami, które ściągają na konta portali społecznościowych olbrzymie rzesze sympatyków, zachęconych zdobyciem nagrody.