Skuteczna reklama e-mail, czyli mailing

Bardzo popularną w ostatnich czasach formą reklamy jest mailing, czyli rozsyłanie materiałów reklamowych i promocyjnych do użytkowników za pomocą e-maili. W tym przypadku jednak trzeba oddzielić tak zwane ziarno od plew, a więc spam od wartościowych reklam przekazywanych z pomocą maili. Spam, jest to poczta niepożądana, natomiast mailing właściwy, konkretnie skierowany w odpowiednią grupę użytkowników potrafi być bardzo skuteczny i daje wymierne efekty.

Nasz adres e-mail jest bombardowany mailingami szczególnie, jeśli jesteśmy zarejestrowani na wielu platformach wirtualnych. Większość portali gdzie rejestrujemy swoje konta żąda podania adresu e-mail, a w regulaminie, który zatwierdzamy jesteśmy informowani o tym, że na naszą skrzynkę pocztową będą mogły spływać wiadomości o charakterze reklamowym. Jednak w przypadku mailingu, który wysyła się do licznych użytkowników bardo ważna jest jego jakość, oraz dobrze określony target. Co, do jakości, chodzi po prostu o to, by treść mailingu przedstawiała odpowiednią wartość merytoryczną. By tekst był stworzony tak, ażeby przyciągał uwagę użytkownika i sprawiał, że wejdzie on na polecaną stronę, czy też kupi promowany produkt. Jeśli zaś chodzi o target, to prostym przykładem odpowiednio go dobranego będzie rozsyłanie do użytkowników forum motoryzacyjnego ofert salonu samochodowego.

Jak prowadzić reklamę mailową?

Chodzi po prostu o to, żeby reklama dotarła do jak największej liczby właściwych, zainteresowanych dany produktem, czy też usługą osób. Mailingi są bardzo często wykorzystywane, jako autonomiczne formy reklamy, co nie oznacza, że podczas zakrojonych na szeroką skalę kampanii nie stanowią ich części składowych.  Ogólnie rola mailingów wciąż rośnie, gdyż na świecie powstaje coraz więcej kont pocztowych.