Skuteczne reklamy dźwiękowe

Chyba każdy przyzwyczaił się do tego, że wchodząc na duże portale informacyjne zasypują nas nie tylko reklamy wizualne, lecz również takie, w których słuchać dźwięk czy to muzyki, czy też na przykład monologi znanych osób chwalących dany produkt. Jeśli chodzi o utwory muzyczne, to one, jako tło do stron www jeszcze są znośne, jednakże już reklamy głosowe, często pozbawione wyrazu są nazbyt absorbujące użytkownika, przez co zniechęcają go do siebie. Twórcy takich reklam chcą uzyskać efekt telewizji w Internecie, a jest to w zasadzie niemożliwe.

Po pierwsze, reklamy video zawierające w sobie dźwięk, czy też zwykle reklamy dźwiękowe w natłoku portalowego bałaganu są trudne do dostrzeżenia, więc by je wyłączyć trzeba się czasem sporo naszukać. Takie poszukiwania nie są czymś fajnym, przede wszystkim, dlatego, że zabierają cenny czas użytkownika, który chciałby on poświęcić na przeglądania chociażby finalnych wiadomości, czy też innych treści niekomercyjnych, które oferuje dany portal. Poza tym, jeśli dźwięk pojawia się nagle, szczególnie przy rozregulowanych głośnikach w komputerze może przysporzyć potencjalnego użytkownika o stan zawałowy. Taka reklama, gdy ryknie na nas znienacka zniechęca już na samym wstępie i nic nie poradzimy na naszą awersję do tego typu produktu.

Najlepsze reklamy dźwiękowe w Internecie

Generalnie sam pomysł wprowadzenia dźwięku do reklamy w Internecie nie jest oczywiście zły, jednak teoria i praktyka w tym wypadku mijają się bardzo szerokim łukiem. Wynika to tak z nierozwagi twórców tego typu reklam, jak i z mankamentów naturach technicznej, oraz przede wszystkim z przyzwyczajenia odbiorców do tego, co było. Dźwięk będąc nowością w reklamie internetowej słabo się jak na razie przyjmuje. Można to nazwać swoistym paradoksem, gdyż to ponoć wirtualne środowisko jest najbardziej podatne na wszelkiego rodzaju zmiany. Aczkolwiek tego typu zmiany muszą być wprowadzane łagodnie i powinny coś za sobą nieść, coś, więc niż tylko ryk w głośniku i ogólną niechęć.