Czy istnieje tania i skuteczna reklama?

W świecie Internetu reklamy są wszędzie. Nie ma praktycznie miejsca w sieci gdzie coś lub ktoś się nie reklamuje. Oczywiście, można powiedzieć, że reklamy nie występują na stronach firmowych, jednak same w sobie tego typu produkty są reklamami, poza tym w stopce każdej podstron jest umieszczony adres do wykonawcy projektu, co również jest reklamą. Sama obecność reklam może nie byłaby tak drażniąca, jednakże ich natarczywość potrafi doprowadzić do szału.

Co gorsza, oficjalnie, by usunąć reklamy, szczególnie z najpopularniejszych w sieci portali należy słono zapłacić. Alternatywą może być hackerstwo, jednak taka kombinatoryka, by pozbyć się reklam, do których powoli każdy przywyka jest raczej działaniem bezsensowny. Dlatego każdy przeciętny użytkownik Internetu skazany jest na to, że pod kolejną odsłoną następnej subdomen pokaże się reklama, która wyskoczy jak filip z konopi, krzyknie na całą moc głośników i będzie ostro walczyć podczas próby jej zamknięcia. Oczywiście, są również o wiele bardziej delikatniejsze i subtelniejsze formy reklamy, chociażby te proponowane przez Google, jednakże wtręt prze tego typu produkcjami jest powszechny.

Czy można samodzielnie przygotować reklamę?

Oczywiście, normalni ludzie rozumieją mechanizmy, które rządzą światem. Dobrej jakości produkt w postaci chociażby portalu informacyjnego musi być zalany reklamami, gdyż dzięki temu jego jakość merytoryczna może być na odpowiednim poziomie. Poza tym trzeba być przygotowanym, że rynek marketingu i reklamy coraz mocniej wchodzi na płaszczyznę internetową i za kilka lat reklam z pewnością jeszcze przybędzie i nie ma, co liczyć na żadne taryfy ulgowe. To osaczenie trwać będzie do czasu, aż ktoś inteligentny nie zmieni koncepcji reklamy w Internecie.